4 sposoby na usprawnienie procesu płatności

Ułatwienie klientom dokonywania płatności jest niezbędne, jeśli myślimy o zwiększeniu konwersji i sprzedaży. Dlatego tak ważna jest strona, na której e-klienci składają zamówienia. To ostatni przystanek dla osób kupujących na naszej stronie. Miejsce, w którym przekazują dane swojej karty, a w efekcie wydają swoje ciężko zarobione pieniądze. Oto kilka wskazówek, które pozwolą nam usprawnić proces realizacji transakcji.

Oferuj szeroką liczbę metod płatności
Brzmi to, jak oczywistość, ale wciąż istnieją sprzedawcy, którzy oferują tylko jedną metodę płatności. Tymczasem, większość konsumentów oczekuje różnych opcji płatności. Chociaż nie jest konieczne, ani praktyczne, oferowanie każdej możliwej dostępnej metody płatności, warto przyjrzeć się odbiorcom docelowym, aby sprawdzić, z jakich metod płacenia za produkty najczęściej korzystają. Wtedy będziemy w stanie sprostać oczekiwaniom większość osób odwiedzających naszą stronę.

Daj możliwość finalizacji transakcji bez konieczności zakładania konta
Zakładania kolejnego konta na nowej stronie internetowej to dla klientów spore utrudnienie. Zmuszanie konsumentów do rejestracji może poważnie wpływać na konwersję i wysokość sprzedaży. Wielu klientów nie rozumie, dlaczego musi się zarejestrować, aby kupić produkt. W sklepach stacjonarnych nie ma przecież takiej konieczności. Poza tym, formularz rejestracji to kolejne pola do wypełnienia. Proces płatności wydłuża się znacznie, jeżeli klienci są zmuszeni do zakładania konta. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby klient zamówił produkty w naszym sklepie, jako gość zwłaszcza, gdy robi to po raz pierwszy. Zadowolony z szybkiej obsługi być może powróci do nas i zarejestruje się, aby mieć dostęp do promocji, rabatów i aktualnej oferty. 

Nie przekierowuj swoich klientów na inne strony internetowe
Pracowaliśmy tak ciężko, aby przyciągnąć ludzi do swojej witryny. Po co wysyłać ich na inną stronę internetową w celu finalizacji transakcji? Wyjątkiem są strony znanych i popularnych pośredników płatności takich, jak Dotpay. E-klienci doskonale je znają i ufają, że przekazywane dane oraz środki pieniężne będą całkowicie bezpieczne. 

Zapewnij klientom gwarancję bezpieczeństwa
Wszędzie, gdzie w grę wchodzi podawanie danych osobowych, zawsze starajmy się prezentować środki bezpieczeństwa, które posiadamy. Badania wykazują, że wielu klientów rezygnuje z dokonania płatności w obawie o bezpieczeństwo transakcji. Zróbmy, zatem wszystko, co możliwe, aby uspokoić swoich klientów. Z pewnością będziemy potrzebować certyfikatu Secure Sockets Layer (SSL) dla swojej strony internetowej, aby zapewnić bezpieczne połączenie i szyfrowanie informacji o karcie kredytowej. Będziemy też musieli przestrzegać standardów PCI Security Standards Council (PCI SSC). Zgodność ze standardami PCI jest egzekwowana przez firmy wydające karty płatnicze, w przypadku wszystkich sprzedawców, którzy przechowują, przesyłają lub przetwarzają dane posiadaczy kart.

 

Kategorie: Porady,