Co musimy wiedzieć o geolokalizacji płatności

Geolokalizacja to pojęcie, które większości z nas kojarzy się z popularnym GPS-em. Ma określać fizyczne położenie obiektu na podstawie jego danych przestrzennych. Jednak obecnie pojęcie geolokalizacji rozszerzyło się na wiele dziedzin, między innymi branżę płatności. Weryfikacja źródła płatności według jego położenia geograficznego jest niezwykle przydatną funkcją, która ułatwia przedsiębiorcy realizację obowiązków podatkowych, ale to nie wszystkie możliwości jej wykorzystania. Geolokalizacja może być stosowana w szeroko zakrojonych działaniach marketingowych oraz badaniach rynku umożliwiających stworzenie dokładniejszego profilu klienta. Z opcji tej korzysta wiele serwisów, które sprzedają dobra cyfrowe i dla których określenie położenia geograficznego klientów jest bardzo ważne. Firma Dotpay w ramach obsługi płatności proponuje dodatkową usługę geolokalizacji płatności. Na pewno warto zwrócić na nią szczególna uwagę, bo może znacznie ułatwić prowadzenie biznesu internetowego. 

Jak wykorzystać geolokalizację w swoim biznesie?
Geolokalizacja płatności w największym stopniu wykorzystywana jest do celów statystycznych. Sprzedawcy internetowi, z których usług korzysta dany klient logując się do platformy sprzedażowej, mogą dodać jego adres IP do bazy danych i potem są w stanie bardzo szybko i sprawnie go zlokalizować. Przedsiębiorcy mogą sprawdzić, przedstawiciele, których regionów czy województw robią u nich najczęściej zakupy i tam kierować swoje główne działania marketingowe. Strona sklepu internetowego dzięki usłudze geolokalizacji płatności może być bardziej interaktywna pod kątem lokalizacji. Dla przykładu, jeżeli sklep prowadzi sprzedaż w różnych krajach, na podstawie danych przestrzennych system może automatycznie zaproponować klientowi płatność w walucie obowiązującej w jego kraju. Nie da się ukryć, że funkcjonowanie na rynku międzynarodowym jest dzięki temu łatwiejsze, a sprzedawca może dotrzeć do większej liczby klientów. 

Kilka faktów na temat geolokalizacji
W przypadku sklepów internetowych coraz powszechniejszym rozwiązaniem jest tworzenie kilku wersji stron w subdomenach dedykowanych na dany kraj. Osobne strony dla klientów ze Stanów Zjednoczonych i osobne dla poszczególnych krajów europejskich nikogo już nie dziwią. Wykrywając na podstawie geolokalizacji klienta z USA, system może go automatycznie przekierować na odpowiednią wersję strony. Jednak to nie wszystko. Może także pokazać na mapie najbliższą siedzibę firmy czy wyświetlić stronę we właściwym języku. 

 

Kategorie: Rynek płatności,