Co nas czeka w e-commerce w przyszłości?

Komercyjne platformy internetowe robią wszystko, aby wyprzedzać konkurentów i maksymalizować zyski. Polskie sklepy nie muszą się już zamykać tylko na jeden kraj, bo dzięki operatorom błyskawicznych przelewów online mogą prowadzić sprzedaż również za granicą. E-commerce zmienia się nie do poznania i najwyraźniej stawia na mobilność. Co czeka nas w nadchodzących latach? Zdecydowanie era zakupów z poziomu smartfonów i tabletów.

Duża liczba kanałów płatności

Najwięksi operatorzy szybkich przelewów stawiają na wielokanałowość. Multichannel to lista banków, które współpracują z operatorem. Największym obecnie operatorem jest Dotpay, który oferuje aż 140 kanałów sprzedaży, w tym listę banków spółdzielczych, których do 2014 roku z trudem mogliśmy wyszukać na liście któregokolwiek operatora. To nie wszystko. Operatorzy oferują również zakupy w zagranicznej walucie i przewalutowanie pieniędzy w czasie rzeczywistym. Polskie sklepy internetowe mogą zatem prowadzić sprzedaż globalną.

Omnichannel

To nowość na polskim rynku i część jego przyszłości. Możliwość rozpoczęcia zakupów na jednym urządzeniu mobilnym z opcją zakończenia ich na np. komputerze stacjonarnym to patent, który również opatentował Dotpay. Sprawdza się w przypadku tych, którzy musieli przerwać e-zakupy, a chcą je dokończyć w późniejszym czasie.

Responsywne bramki płatności

Sklepy wprowadzają innowacje, które polegają na dostosowaniu się okienek płatności do wielkości urządzenia. To również pomysł krakowskiej spółki, za którą otrzymała prestiżową nagrodę w konkursie Ekomersy 2015. Wkrótce wszystkie sklepy współpracujące z Dotpay będą oferować klientom mobilnym w pełni dopasowane do ich urządzeń bramki płatności.

Przyszłość związana jest z płatnościami

E-commerce rozwija się w kierunku mobilności, szczególnie płatności mobilnych. Widzimy po działaniach polskiego operatora, że stawia on na przejrzystość i szybkość, ponieważ tego oczekują konsumenci. Największy wzrost czeka te sklepy, które są na bieżąco i rozumieją zapotrzebowanie rynku. Dostosowanie platform e-commerce do urządzeń niewielkich rozmiarów staje się podstawą, która decyduje o przyszłości sklepu w sieci.

 

Kategorie: E-sprzedaż,