Geolokalizacja płatności. Ciekawa usługa Dotpay

Geolokalizacja płatności to jedna z usług polskiego operatora płatności –firmy Dotpay, która ma usprawnić dokonywanie transakcji w sieci. Celem usługi jest weryfikacja źródła płatności pod kątem lokalizacji geograficznej. Dane przestrzenne są dzisiaj bardzo szeroko wykorzystywane w biznesie. W obszarze płatności mogą stać się bardzo ważnym elementem marketingu internetowego. 

Geolokalizacja płatności – o co chodzi?
Konsument dokonując płatności kartą za pośrednictwem telefonu komórkowego, co jest dzisiaj powszechnie stosowanym rozwiązaniem, zostaje zlokalizowany na podstawie numeru IP urządzenia. Jego smartfon zostawia swego rodzaju ślad, który sprzedawca może wykorzystać do celów marketingowych. Np. może wysłać ofertę dotyczącą konkretnej lokalizacji. Taki sposób komunikacji z klientami pozwala nawiązać bliższe relacje, zdobyć ich zaufanie oraz lojalność. Geolokalizacja płatności z pewnością podnosi doświadczenia zakupowe na wyższy poziom. Ponieważ firma może pozwolić sobie na spersonalizowane wiadomości dopasowane do potrzeb i preferencji danego klienta, znikają pewne bariery. Klient jest bardziej skłonny przejrzeć ciekawe promocje i dokonać ponownych zakupów. Co istotne, sprzedawca ma możliwość skorzystania z opcji „click to call” albo „click to sms”, a zachowania klienta i jego reakcje stają się podstawą do określenia profilu konkretnego użytkownika.

To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich firm, które zajmują się w sieci sprzedażą dóbr cyfrowych, ale sprawdza się również w przypadku restauracji, punktów usługowych, salonów samochodowych i innych serwisów, dla których niezwykle istotne okazuje się miejsce, z którego dokonano płatności. Aby uzyskać dane geolokalizacyjne nie trzeba wcale podejmować zbyt wielu kroków. Wystarczą dodatkowe parametry przekazywane do sklepu za pośrednictwem systemowych notyfikacji Dotpay. 

Sprzedawca może wykorzystać dane przestrzenne nie tylko do celów marketingowych oraz podatkowych. Z powodzeniem może przeprowadzić na ich podstawie analizę rynku i lepiej poznać swoją grupę docelową. To bardzo ważne, jeżeli chcemy, aby nasza oferta trafiała dokładnie w potrzeby potencjalnych konsumentów. 

Za granicą geolokalizacja coraz częściej wykorzystywana jest do celów rozrywkowych. Klienci uczestniczą dzięki niej w swego rodzaju systemie lojalnościowym, meldując się i dodając opinie na temat produktów i usług, wymieniając się doświadczeniami oraz pytaniami. Polskie firmy zapewne wkrótce zaczną brać przykład z zagranicznych sąsiadów poszukując nowych, skutecznych form komunikacji z klientami. 

Kategorie: Porady,