Geolokalizacja płatności - dlaczego warto?

Operatorzy systemów pośredniczących w płatnościach internetowych udostępniają użytkownikom coraz to nowe usługi. Ich pojawienie się stało się możliwe w związku z intensywnym rozwojem nowoczesnych technologii finansowych i telekomunikacyjnych. Liderem wśród agentów rozliczeniowych obsługujących płatności w sektorze e-commerce jest firma Dotpay. Jedną z najnowszych usług Dotpay, z jakich mogą skorzystać właściciele e-biznesów, jest geolokalizacja płatności. Na czym polega geolokalizacja transakcji i dlaczego jest polecana polskich i zagranicznym firmom? Przedstawiamy przegląd najważniejszych kwestii.

Na początek warto wyjaśnić, czym jest sama geolokalizacja. Zgodnie z powszechnie obowiązującą definicją, jest ona procesem wyznaczania lokalizacji geograficznej. Odbywa się standardową metodą za pośrednictwem GPS (Global Positioning System) lub za pomocą określenia adresu IP urządzenia. Dzięki geolokalizacji możliwe jest ustalenie współrzędnych geograficznych danej osoby lub przedmiotu, jak również określenie danych adresowych (na przykład miasta, ulicy wraz z numerem domu oraz kodu pocztowego).

Geolokalizacja płatności nazywana jest także geograficzną lokalizacją płatności. Rozwiązanie umożliwia właścicielowi e-biznesu uzyskanie informacji o tym, z którego miejsca została wykonana płatność. Informacja na temat źródła geograficznego jest istotna zwłaszcza dla serwisów zajmujących się dystrybucją tak zwanych dóbr cyfrowych. Dobrami cyfrowymi są nazywane między innymi filmy, muzyka, gry i e-booki. Firmy zajmujące się dystrybucją takich produktów umożliwiają klientom dostęp do treści pochodzących z całego świata. Użytkownicy mają do nich dostęp za pośrednictwem telefonów, tabletów, komputerów i telewizorów. Serwisom udostępniającym takie treści zależy na znajomości miejsca, z którego została dokonana płatność. Ma to związek z koniecznością realizacji obowiązku podatkowego. Właśnie w tym celu została stworzone rozwiązanie zwane geolokalizacją płatności.

Geolokalizacja płatności jest bardzo przydatnym rozwiązaniem nie tylko dla serwisów udostępniającym dobra cyfrowe. Stanowi ona nieocenioną pomoc również dla wszystkich przedsiębiorców, dla których kluczowe znaczenie ma miejsce, z którego dokonywane są przelewy od kontrahentów. Technika geolokalizacji może być wykorzystywana na przykład w marketingu internetowym.

Usługa geolokalizacji płatności to doskonałe źródło informacji na temat samych klientów. Sprzedawca może użyć danych na temat lokalizacji źródła płatności na przykład w celach związanych z marketingiem czy działaniami promocyjnymi. Geograficzna lokalizacja płatności to również nieocenione narzędzie do badania rynku.

Jednym operatorów umożliwiających skorzystanie z usługi geolokalizacji płatności jest firma Dotpay. To obecnie najbardziej wiarygodna firma zajmująca się pośredniczeniem w transakcjach płatniczych. Rozwiązane lokalizacji geograficznej źródła płatności ma służyć usprawnieniu przeprowadzania transakcji płatniczych w Internecie.

Jak działa geolokalizacja? To bardzo proste. Klient dokonujący płatności za pośrednictwem telefonu komórkowego jest lokalizowany na podstawie adresu IP urządzenia. Dzięki otrzymaniu przez sprzedawcę informacji o lokalizacji wykonania płatności, może on skierować do kupującego ofertę marketingową dostosowaną do danego miejsca. Takie działanie w znacznym stopniu zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z klienta z oferty. Wiadomości handlowe mogą być dzięki temu spersonalizowane, co znacznie zwiększa zainteresowanie klienta.

 

Kategorie: Rynek płatności,