Jak zbudować e-sklep, aby był przyjazny dla klientów?

Branża e-commerce rozwija się bardzo prężnie, dlatego sklepy internetowe będą funkcjonować tylko wtedy, gdy przystosują się do wymagań rynku. Kiedyś wymagania były niewielkie. Wystarczyło, że Webdeveloper stworzył funkcjonalny sklep i dodał produkty do magazynu. Następnie zakupił pakiet linkowania (link building) i mógł wspinać się po pozycjach w wyszukiwarce Google. Dzisiaj wymogi są inne i trzeba dbać o wiele szczegółów, które decydują o pozycji i popularności sklepu internetowego w sieci.

Funkcjonalność, bezpieczeństwo i przejrzystość

Budowę sklepu internetowego należy rozpocząć od stworzenia planu. Portal powinien być przejrzysty i nie zawierać zbyt dużo treści. Najlepiej, jeśli to Internauta będzie decydował o tym, jak dużo treści chce oglądać na stronie. Zaraz po przejrzystości ważna jest funkcjonalność. Nagromadzenie dodatków w postaci modułów czy kolorowych skórek nie sprzyja komfortowego przeglądaniu witryny. Należy brać przykład z największych marek, które nigdy nie przesadzają z zawartością e-sklepu.

Choć nie widać tego gołym okiem, to ma ogromne znaczenie. Mowa oczywiście o bezpieczeństwie. Zanim sklep rozpocznie sprzedaż, ważne jest jego zabezpieczenie. Należy zadbać o szyfrowanie danych i bezpieczeństwo również wersji mobilnej sklepu internetowego.

Responsywność i odpowiedni operator szybkich płatności online

W dobie globalnego korzystania z urządzeń mobilnych, istotne jest przystosowanie sklepu, aby poprawnie wyświetlał się na smartfonach i tabletach. Sklep powinien zostać zoptymalizowany. Należy zadbać także o bramki płatności, które również muszą funkcjonować w systemie responsywnym.

Klientów najbardziej interesuje sposób robienia zakupów w e-sklepie i płatności. Właściciel powinien postawić na takiego operatora, który będzie gwarantował niskie prowizje od transakcji i możliwość generowania raportów. Podczas wyboru możemy się kierować ilością kanałów płatniczych. Im jest ich więcej, tym możliwości sklepu rosną. Na polskim rynku wiodącym operatorem jest Dotpay, którego wybrało ponad 25 tysięcy platform e-commerce.

Posiadając już sklep, nie można zapominać o ciągłych aktualizacjach. Należy zadbać o aspekty mobilne i aplikacje usprawniające sprzedaż. Od czasu do czasu powinno się zmienić opisy produktów i treści główne. Przy rozsądnej polityce marketingowej nawet największa konkurencja wcale nie musi być przeszkodą.

 

 

Kategorie: E-sprzedaż,