Jaki wpływ na sprzedaż mają raporty?

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko reklama produktów i ich sprzedaż. To także liczenie zysków, wydatków i generowanie bilansów. Na koniec miesiąca tworzone są zestawienia i raporty, które trafiają do ksiąg rachunkowych. Czy operatorzy szybkich płatności online oferują generowanie raportów? A jeżeli tak, to jaki wpływ mają one na sprzedaż? O tym dowiecie się poniżej.

Od wielkości operatora zależy jakość raportu

Obecnie wszyscy operatorzy szybkich przelewów online oferują generowanie raportów. Możemy je podzielić na raporty dobre, i te gorsze. Im mniej znana marka, lub im mniejsza prowizja za przeprowadzone transakcje tym słabsze raporty. Właściciele sklepów powinni skupiać się na największych markach, ponieważ choć prowizje od transakcji są u nich większe, to rekompensują to znakomitymi podsumowaniami miesiąca, które możemy zamieścić w księgach rachunkowych.

Raport i jego znaczenie dla sklepu

Najwięksi operatorzy szybkich płatności online oferują swoim klientom szczegółowe raporty sprzedaży. Właściciel sklepu może wygenerować dokument, który posiada kilka ważnych danych, między innymi: data sprzedaży, ilość sprzedanych sztuk, data waluty, sposób płatności, kanał płatności, bilans zysków i zestawienie ogólne. Te informacje mogą posłużyć do podjęcia zmian w sposobie funkcjonowania sklepu, czyli likwidacji asortymentu, który się nie sprzedaje, lub zwiększanie / zmniejszanie cen produktów wiodących.

Raport pokazuje, z jakich urządzeń mobilnych najczęściej dokonywane są płatności i które aplikacje są najchętniej wykorzystywane. To od klienta operatora szybkich płatności zależy, jakie informacje znajdą się na jego raporcie.

Dobre raporty, czy słabe?

Jak już wiecie, to od wielkości operatora będzie zależała jakość raportów. Im większa firma, tym bardziej szczegółowe bilanse i zestawienia. Mimo, że firmy takie jak Dotpay raczej nie kuszą najniższymi prowizjami, to nadrabiają raportami, które dla ich klientów mają znaczenie w kwestii sprzedaży i dalszego rozwoju firmy.

 

Kategorie: E-sprzedaż,