M-zakupy: Dzisiejsi konsumenci mobilni

Nie musimy już wychodzić z domu, aby zrobić zakupy. Możemy uruchomić smartfona, wybrać odpowiedni sklep, produkty i dokonać błyskawicznej płatności. Jeszcze tego samego dnia lub dnia następnego otrzymujemy przesyłkę i cieszymy się nowym gadżetem lub ubraniem. M-zakupy są coraz popularniejsze, o czym przekonacie się czytając ten artykuł.

Na co liczą i co otrzymują w zamian konsumenci?

Konsument mobilny liczy przede wszystkim na responsywność i możliwość błyskawicznego finalizowania transakcji. Obecnie wszystkie liczące się platformy m-commerce współpracują z operatorami szybkich przelewów online, takimi jak Dotpay. Dzięki temu, że możemy w krótkim czasie dokonywać transakcji mobilnych, chętniej używamy do tego celu smartfonów i tabletów. Konsumenci mają to, na co zawsze liczyli.

Kto wydaje najmniej?

Wbrew pozorom nie są to starsi, a młodzież w wieku 15-18* lat. Wydają na zakupy mobilne od 1 do 30 złotych. Starsi wydają nieco więcej, bo ponad 50 złotych. Jest to spowodowane tym, iż młodzież zazwyczaj nie posiada stałego zatrudnienia (uczą się), a starsi mogą się cieszyć płynnością finansową.

A kto najwięcej?

Najwięcej, bo powyżej 150 złotych wydają osoby w wieku od 25 do 45 lat. Głównie są to mężczyźni, którzy rozkochują się w elektronice. Kobiety kupują za mniejsze pieniądze i są to zazwyczaj kosmetyki, książki lub elementy wyposażenia domu.

Co kupujemy?

Najczęściej kupujemy elektronikę, później produkty kosmetyczne, a na trzecim miejscu artykuły wyposażenia domowego. Rzadziej decydujemy się na części motoryzacyjne i zakupy spożywcze.

Wieś czy miasto?

Najwięcej zakupów mobilnych odnotowujemy w miastach, powyżej 500 000 mieszkańców. Wsie również są aktywne, ale nieco mniej. Miasta od 50 000 do 100 000 mieszkańców plasują się tuż za wsiami.

Dzisiejszy konsument nie narzeka, ale wymaga

Jak widać po powyższych zestawieniach, mobilne zakupy dotyczą każdej grupy wiekowej Polaków. Na pewno będziemy kupować w przyszłości, ale będziemy też liczyć na kolejne zmiany w branży e-commerce i m-commerce. Póki co nie wydajemy na zakupy mobilne dużych sum, ale ta sytuacja na pewno ulegnie zmianom w przyszłości, gdy wszystkie e-sklepy będą gotowe na sprzedaż topowych produktów.

 

* - Dane pochodzą z magazynu MShopper 8/2015

 

 

 

Kategorie: E-sprzedaż,