M-zakupy: Na jakich urządzeniach kupują Polacy?

Polacy ruszyli na zakupy mobilne już wiele miesięcy temu. Odkąd większość sklepów internetowych dba o responsywność mobilnych wersji witryny, konsumenci zaczęli doceniać rolę smartfonów i tabletów w codziennym życiu. 75% społeczeństwa deklaruje, że miało okazję kupować mobilnie. 24%* mówi, że w bieżącym roku na pewno dokona zakupu mobilnego. Jak wyglądają zakupy na chwilę obecną i które urządzenia dominują w danej kategorii wiekowej? Zapraszamy do lektury!

Laptop i PC nadal na czele

Większość kupujących online korzysta z laptopa lub komputera stacjonarnego. Z badań wynika, że przeważająca grupa, to osoby starsze - aż 96% osób (>54 lat). Najmniej, bo "tylko" 48% to grupa młodzieży w wieku od 15 do 18 lat. W przypadku pozostałych osób, średnia utrzymuje się na poziomie 82%.

Smartfon

Do zakupów mobilnych z poziomu smartfona przyznaje się 38% młodzieży i blisko 30% osób w wieku 25-34 lat. Pozostali oscylują na poziomie 20%, zaś starsi w siedmiu przypadkach na sto decydują się na zakupy przy pomocy smartfona.

Tablet

Najmniej, bo zaledwie 6% zakupów mobilnych realizowanych jest przez osoby starsze. Młodzież kupuje o wiele częściej, bo jest to 26%. Dorośli w wieku 19-24 lat to tylko 9% ogółu, a pozostali nie przekraczają 20%.

Co czeka nas w przyszłości?

Sprzedaż mobilna wbrew pozorom dopiero się w Polsce rozwija, ale ww. statystyki pokazują, że nie brakuje tej formie popularności. To wszystko jest zasługą operatorów szybkich płatności, którzy umożliwiają błyskawiczną realizację transakcji. Konsumenci mogą kupować co chcą i gdzie chcą, a dodając, że to najbardziej komfortowa forma zakupów możemy tylko przypuszczać, że mobilny "boom" dopiero nas czeka.

 

* - Dane pochodzą z magazynu MShopper 8/2015

 

Kategorie: Rynek płatności,