Mobile commerce. Nowa era zakupów w Internecie.

Rynek m-commmerce w Polsce rozwija się w zaskakująco szybkim tempie. Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci korzystając ze smartfonów. Wielu z nas nie jest w stanie wyobrazić sobie codziennego funkcjonowania bez dostępu do Internetu mobilnego. Oczywiście, biorąc pod uwagę sytuację na rynkach światowych, nasz m-commerce ciągle jeszcze raczkuje, ale z pewnością warto dostosowywać sklepy online do wymagań klientów mobilnych. I tak stanowią już znaczącą grupę e-konsumentów, a z upływem czasu będzie ich coraz więcej.

Wyzwania stojące przed sklepami online
Dynamika rozwoju rynku mobilnego wymusza zmiany. Za nowoczesnymi trendami podąża cała Polska. Polskie firmy, usługodawcy, sklepy działające w sieci starają się dostosować do nowych sposobów komunikacji, zakupów czy płatności. Klienci mobilni wymagają między innymi dostosowania witryny sklepu do urządzeń mobilnych. Dobrze zaprojektowany interfejs mobilnej wersji strony pozwala, bowiem na szybsze i sprawniejsze ładowanie jej zawartości oraz łatwiejsze przejście przez proces zakupowy. Zakupy za pomocą smartfona czy tabletu muszą być szybkie, w związku z tym ścieżka zakupowa powinna ulec maksymalnemu skróceniu. Nowatorskie rozwiązania w tym zakresie są coraz chętniej wykorzystywane przez właścicieli sklepów. Przykładem mogą być funkcjonalności oferowane przez Dotpay: skracanie ścieżki płatności oraz płatności one-click. 

Dlaczego warto mieć wersję mobilną strony lub mobilną aplikację sklepu internetowego? 
Korzyści płynących z dostosowania strony do urządzeń mobilnych lub stworzenia specjalnej aplikacji mobilnej jest mnóstwo. Przede wszystkim zdecydowanie zwiększa to dostępność sklepu. Rośnie liczba potencjalnych klientów. W oczywisty sposób wpływa to na wysokość obrotów. Więcej klientów oznacza po prostu większe zyski. Takie rozwiązania poprawiają także komfort użytkowników. Z mobilnej aplikacji sklepu korzysta się znacznie wygodniej. Klienci mogą także zaoszczędzić czas. Posiadanie mobilnej wersji strony jest ważne również ze względów wizerunkowych. Sklep wykorzystujący najnowsze rozwiązanie w tym zakresie jest postrzegany, jako bardziej nowoczesny, elastyczny i przyjazny dla klientów. Zwiększa się świadomość marki. Firma może wykorzystać zupełnie nowe formaty reklamowe. Zyskuje także przydatne dane o lokalizacji użytkowników. 

Niestety, aż 75 % działających obecnie e-sklepów nie jest przystosowana do urządzeń mobilnych. Poziom świadomości i wiedzy dotyczącej tej sfery rynku e-commerce jest bardzo niski. Sprzedawcy nie wiedząc wiele o korzyściach płynących z zakupów mobilnych, nie mają motywacji, by wdrażać w swoich sklepach tego typu rozwiązania. Wydaje się jednak, że zmiany są nieuniknione. Wymusi je rynek. 

 

Kategorie: Sklep internetowy,