Najnowsze trendy związane z płatnościami internetowymi

Czy wiesz, ile wynosi średnia porzucania wirtualnego koszyka z zakupami? Według badań w 2017 roku było to prawie 70%! To 7 niewykorzystanych szans na 10 możliwości zwiększenia sprzedaży. Powód, dla którego te dane są niezwykle frustrujące dla sprzedawców jest dość prosty. Użytkownicy, którzy zmieniają zdanie na ostatnim etapie zamówienia, są zainteresowani produktem, ale i tak nie doprowadzają transakcji do samego końca. 

Porzucanie koszyka z zakupami
Cena produktu czy usługi rzadko jest głównym powodem rezygnacji z zakupu. Jeśli ktoś szuka okazji, nie przejdzie nawet do sekcji koszyka na zakupy, ale przejrzy inne strony internetowe. Zakładając, że nasze ceny są przejrzyste i odpowiednio wyeksponowane na stronie internetowej, użytkownicy prawdopodobnie są świadomi kosztów zakupu, gdy docierają do formularza zamówienia, a przynajmniej tak powinno być. I nadal 7 na 10 z nich decyduje się zrezygnować z zakupu właśnie w tym miejscu. Jakie kroki podjąć, aby zwiększyć wysokość sprzedaży?. Jakie są najnowsze trendy związane z płatnościami online? 

Płatności mobilne zyskują coraz większą popularność
Jeszcze kilka lat temu e-klienci woleli przeglądać produkty i usługi ze swoich telefonów komórkowych, ale czuli się o wiele pewniej i bezpieczniej, robiąc zakupy za pośrednictwem komputera stacjonarnego lub laptopa. Jednak w ostatnim czasie można zaobserwować wzrost liczby konwersji mobilnych. Ogromna część osób robiących zakupy w sieci korzysta z urządzenia mobilnego, aby sfinalizować zakupy i dokonać płatności. Witryna sklepu powinna, więc być przyjazna dla urządzeń mobilnych. Zoptymalizowana pod katem mobilnym strona internetowa to w zasadzie podstawa sukcesu w handlu elektronicznym.

Bezpieczeństwo płatności
Cyberbezpieczeństwo stanowi ogromne wyzwanie dla sprzedawców internetowych i jest niezwykle ważne dla ich klientów. Starając się, aby proces realizacji transakcji był tak prosty, jak to tylko możliwe, niejednokrotnie ułatwiamy oszustom włamanie się do tego samego systemu. Przechwycenie danych osobowych niestety wciąż jeszcze się zdarza i jest to jeden z głównych powodów, dla których użytkownicy wciąż używają urządzeń stacjonarnych, zamiast mobilnych, gdy dokonują transakcji. E-klienci często wahają się, czy dokończyć zakup, ponieważ nie czują się bezpiecznie podając swoje informacje na stronie sklepu. O wiele bardziej ufają znanym i renomowanym pośrednikom płatności takim, jak np. Dotpay. Dlatego warto korzystać z ich usług. Operatorzy płatności są w stanie zaoferować nam najnowsze systemy bezpieczeństwa.

Kategorie: Rynek płatności,