O ciekawej funkcji geolokalizacji płatności

Wśród usług polskiego operatora, firmy Dotpay, znalazła się jedna, szczególnie ciekawa i pozwalająca usprawnić transakcje dokonywane w Internecie. To geolokalizacja płatności. Dzięki tej stosunkowo nowej usłudze możemy zweryfikować źródło płatności pod kątem lokalizacji geograficznej o określić jego dane przestrzenne. Jednym zdaniem jesteśmy w stanie stwierdzić z jakiego miejsca dokonano płatności. Dane przestrzenne wykorzystywane są dzisiaj na szeroką skalę w różnych dziedzinach, również w biznesie. Mogą z powodzeniem stać się kluczowym elementem marketingu internetowego. 

O co chodzi z tą geolokalizacją?
Dokonywanie płatności kartą za pośrednictwem telefonu komórkowego jest coraz powszechniejszym rozwiązaniem. Taka transakcja umożliwia zlokalizowanie danej osoby na podstawie numeru IP urządzenia. Musimy mieć świadomość, że smartfony pozostawiają swego rodzaju ślady, których sprzedawca może użyć do celów marketingowych. Dla przykładu może przygotować specjalną ofertę związaną z konkretną lokalizacją. Relacje budowane w ten sposób z klientami stają się bliższe, zwiększa się zaufanie i lojalność klientów. Spersonalizowane treści przygotowane na podstawie profilu danego klienta, jego oczekiwań oraz indywidualnych potrzeb są źródłem lepszych doświadczeń zakupowych. Dzięki temu klient staje się bardziej otwarty na promocje i dokonanie u sprzedawcy kolejnych zakupów. Sprzedawca może zdobyć mnóstwo informacji na temat profilu użytkownika korzystając z opcji „click to call” lub „”click to sms”. 

Rozwiązanie to sprawdza się szczególnie w przypadku firm sprzedających dobra cyfrowe. Może być wykorzystywane także przez właścicieli restauracji, punktów usługowych, salonów kosmetycznych, salonów samochodowych i innych obiektów usługowych, dla których niezwykle istotne jest ustalenie miejsca, z którego dokonuje się płatności. Uzyskanie danych geolokalizacyjnych wcale nie jest takie trudne. Dotpay za pośrednictwem notyfikacji systemowych przekazuje je sprzedawcy korzystającemu z usługi. Wszystko odbywa się szybko i sprawnie. 

Dane przestrzenne używane są coraz częściej do celów rozrywkowych. To tendencja widoczna na całym świecie. Dane geolokalizacyjne umożliwiają udział w systemie lojalnościowym, poprzez meldowanie się i dodawanie opinii na temat konkretnych produktów i usług. Następuje, zatem szeroka wymiana kontaktów i doświadczeń. Wydaje się, że pojawienie się tego typu rozwiązań w Polsce jest jedynie kwestią czasu. Polskie firmy z pewnością będą chciały wykorzystać potencjał drzemiący w geolokalizacji.

 

Kategorie: Rynek płatności,