Skracanie ścieżki płatności: czym jest i dlaczego warto je zastosować?

Internet oduczył nas cierpliwości. Nauczyliśmy się, że wystarczy jedno kliknięcie, by osiągnąć cel. Współczesny konsument nade wszystko ceni więc sobie szybkość. To dlatego tak ważne jest, by zakupy internetowe przebiegały sprawnie i bezproblemowo. Najtrudniejszym punktem jest sama finalizacja transakcji – płatności online uważane jeszcze niedawno za szybkie, na przykład przelewy internetowe, są dziś coraz częściej postrzegane jako anachronizm, szczególnie przez młode pokolenie, które chce czegoś jeszcze szybszego.

Odpowiedzią na te potrzeby klientów jest skracanie ścieżki płatności. Na czym ono polega? Celem jest zminimalizowanie liczby kroków, które musi wykonać klient, by sfinalizować transakcję. Sprzedawcy, którzy chcą skorzystać z takiego rozwiązania, mogą wybrać wsparcie firmy Dotpay, która oferuje implementację szybkich płatności na stronie. Stosowany jest tu model white label, który polega na zintegrowaniu sklepu internetowego i kanału płatniczego. Dzięki zastosowaniu tego modelu, klient po wybraniu kanału płatności jest kierowany bezpośrednio do logowania do swojego banku, a następnie tylko zatwierdza transakcję, której dane są już w formularzu – nie musi go wypełniać na stronie. 
Jeszcze krótszą ścieżkę płatności dają zw. Płatności one click, na przykład w systemie BLIK. To system, który pozwala klientowi dokonać płatności i zatwierdzić transakcję bez opuszczania strony sklepu, podając jedynie kod wygenerowany przez aplikację banku zainstalowaną na telefonie. Jest to jednak opcja dedykowana dla posiadaczy i użytkowników urządzeń mobilnych, dlatego warto mieć w swojej ofercie także płatności przelewem ze skróconą ścieżką.

Dlaczego warto zastosować skróconą ścieżkę płatności w swoim sklepie? Jest to najlepsza metoda na to, by uniknąć zjawiska tzw. porzuconych koszyków, a więc klientów, którzy wycofują się za zakupów na ostatnim etapie, tuż przed sfinalizowaniem transakcji. Często przyczyna jest właśnie konieczność wypełnienia formularza, w którym należy podać wszystkie dane. Zniechęca ich też brak możliwości wybrania preferowanego sposobu płatności.

Zniecierpliwieni klienci rezygnują więc z zakupów, co przekłada się na niższe zyski właściciela sklepu internetowego. Skrócona ścieżka płatności online nie tylko pozwala uniknąć takich zachowań, ale też sprawia, że klienci zapamiętują dany sklep jako miejsce, gdzie zakupy robi się szybko i wygodnie, a więc chętnie powrócą do niego, a także zarekomendują go swoim znajomym. 

 

Kategorie: Porady,