Starsi też kupują mobilnie!

Mogłoby się wydawać, że nowoczesne technologie będą kłopotem dla osób starszych zwłaszcza, jeśli mowa o płatnościach internetowych. Magazyn MShopper przygotował raport, który jasno pokazuje, że starsi nie tylko rozumieją ideę zakupów mobilnych, ale chętnie z tej możliwości korzystają. Jesteście ciekawi statystyk? Zapraszamy do lektury.

Ile wydają seniorzy?

Średnia suma zakupów mobilnych, to w przypadku seniorów wydatek rzędu 50-150* złotych. Nie są to małe pieniądze i dotyczą tylko ostatniej operacji. Porównując tą sumę do wydatków młodzieży rysuje nam się kontrast, gdyż młodzież w wieku 16-18 lat wydaje na zakupy mobilne średnio 1-30 złotych. Wpływ na ten stan rzeczy ma fakt, że młodzież to w większości uczniowie, którzy nie mają stałego zatrudnienia. Seniorzy zazwyczaj pracują lub pobierają emerytury, więc mają płynność finansową i mogą sobie pozwolić na więcej.

Co kupują seniorzy?

Seniorzy, którzy kupują mobilnie skupiają się głównie na elektronice (50%), kulturze i rozrywce (30%) oraz wyposażeniu domu (30%). Mężczyźni częściej od kobiet kupują impulsywnie, ale nie żałują wydanych pieniędzy. Seniorki skupiają się na urodzie (10%) oraz kulturze (30%), czyli wydają pieniądze na kosmetyki, książki lub filmy. Mężczyźni częściej wydają większe kwoty i częściej też nie pamiętają, ile wydali na ostatni zakup (10%).

Lubią to!

Zakupy mobilne to brak konieczności wychodzenia z domu i możliwość większego wyboru. Starsi najwidoczniej lubią kupować mobilnie, bo statystyki przygotowane przez magazyn MShopper pokazują, że aktywnie uczestniczą w rynku sprzedaży. Chętnie też korzystają z szybkich płatności i częściej rezygnują z przelewów tradycyjnych. Starsi lubią m-commerce, a że przyszłość jest ukierunkowana również w ich stronę - polubią tą branżę jeszcze bardziej!

 

* - Dane pochodzą z magazynu MShopper 8/2015

 

Kategorie: Rynek płatności,