Telefon najlepszą formą płatności

Większość z nas posiada smartfon lub inne urządzenie mobilne. Świadczą o tym statystyki. Aż 40%* rodaków po przebudzeniu sięga po swój telefon. Korzystamy z m-urządzeń bardzo chętnie. Znajdują miejsce w pracy, domu i w trakcie wakacji. Za pośrednictwem telefonu możemy płacić rachunki, doładowywać konto i kupować mobilnie. Czy telefon wkrótce stanie się wiodącą metodą płatności? Przyjrzyjmy się temu z bliska!

40% mobilnych już to zrobiło!

Z raportu przygotowanego przez magazyn MShopper wynika, że 40% mobilnych Polaków miało przyjemność płacić telefonem. 15% zakupów to doładowania telefonów komórkowych, 10% to zakup aplikacji mobilnych i biletów komunikacji miejskiej. Mogłoby się wydawać, że statystyki nie są porażające, ale jeśli przyglądniemy się temu z bliska, to wynik mówi sam za siebie - Polacy lubią płacić telefonem!

Najczęstsze okoliczności w których płacimy telefonem:
 

  • - doładowanie telefonu komórkowego - 15%,
  • - zakup biletów komunikacji miejskiej / kolejowej - 10%
  • - zakup aplikacji mobilnej - 10%,
  • - opłacenie rachunków - 9%,
  • - zakup biletów do kina / teatru - 8%,
  • - wypłata pieniędzy z bankomatu / opłata parkingowa / przelew - 5%.

 

To dotyczy ogółu, czyli wszystkich kupujących w sieci. Poniżej statystyka dotycząca jedynie kupujących w sieci:

  • - doładowanie telefonu - 21%,
  • - zakup biletów do kina - 17%
  • - opłacenie rachunków - 16%
  • - zakup biletu komunikacji miejskiej / aplikacji - 15%,
  • - zakupy w sklepie stacjonarnym - 12%
  • - wypłata pieniędzy z bankomatu - 10%.

Jak zatem widzimy, osoby kupujące wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych o wiele częściej wykorzystują telefon do finalizowania transakcji. To świadczy o rosnącej popularności m-płatności i daje powody do przypuszczeń, że w nadchodzącym czasie będziemy mogli finalizować w ten sposób nawet duże zakupy czy tankowanie samochodu. Konsumenci stawiają na komfort, a smartfony to już tak zaawansowane urządzenia, że mogą być jednocześnie telefonem, aparatem i mobilnym portfelem.

 

* - Dane pochodzą z magazynu MShopper 8/2015

 

Kategorie: Rynek płatności,