Z jakich metod dostawy korzystamy najczęściej?

Kobiety i mężczyźni kupujący multikanałowo mają do wyboru kilka metod płatności i dostawy towaru do domu. Choć najpopularniejszą formą nadal pozostaje przesyłka kurierska (wybiera ją 81%* mężczyzn i 72% kobiet), nie oznacza to, że boimy się paczkomatów i listów poleconych. Jak przedstawiają się statystyki? Zapraszamy do naszej analizy.

Kurier gwarancją szybkości

Fakt, że Polacy najchętniej wybierają przesyłki kurierskie ma związek z czasem jej dostarczenia. Niektóre firmy kurierskie są w stanie dowieźć towar w ciągu 24 godzin od zakupu, co dla konsumenta ma ogromne znaczenie. Mężczyźni zazwyczaj wybierają kuriera w przypadku droższych produktów, a kobiety, gdy zamawiają produkty ze szkła lub innego, delikatnego tworzywa.

Odbiór osobisty traci na popularności względem paczkomatów

Statystyki w przypadku tej formy dostawy są niemal identyczne. 31% mężczyzn i 32% kobiet deklaruje, że odbiór osobisty to ich ulubiona forma dostawy. Traci ona jednak na popularności, ponieważ wymaga stawienia się w określone miejsce o określonej porze. Osoby, które nie mają czasu na takie kombinacje wybierają paczkomaty, tj. 44% mężczyzn i 38% kobiet.

List / paczka polecona

49% mężczyzn i 55% kobiet najbardziej preferuje tą metodę dostawy. Choć opinie o Poczcie Polskiej są różne, to w przypadku listu lub paczki poleconej mamy gwarancję bezpieczeństwa i krótkiego czasu oczekiwania na dostawę. Warto dodać, że w przypadku niewielkich paczek, cenniki PP (Poczty Polskiej) są bardziej atrakcyjne od kurierskich.

Powyższe zestawienie pokazuje, że Polacy korzystają ze wszystkich dostępnych metod dostawy, ale najbardziej preferują przesyłki kurierskie. Nie ma co się temu dziwić, wszak to wygodna i stosunkowo tania forma dostawy. Konsument może zapakować kilka paczek do jednego kartonu i nadać jako jedną przesyłkę. Mnogość firm kurierskich i konkurencja panująca na rynku powodują, że w ciągu najbliższych lat Polacy raczej nie zmienią swoich preferencji dotyczących metod dostawy towarów.

 

* - Dane pochodzą z magazynu MShopper 8/2015

 

Kategorie: E-sprzedaż,