Z jakich metod płatności korzystamy?

Według raportu magazynu MShopper, aż 24% Internautów deklaruje, że dokona zakupu mobilnego w trakcie bieżącego roku. To pokazuje, że nie są nam obce zakupy w sieci i doceniamy komfort, jaki z tego tytułu płynie. Kupując mobilnie lub za pośrednictwem komputera wykorzystujemy średnio 2,3 kanałów płatności. Jak Polacy płacą za zakupy? O tym dowiecie się poniżej!

 

Tradycyjny przelew schodzi ze sceny

Do niedawna najpopularniejszą formą zapłaty był przelew tradycyjny. Z tej formy korzystało ponad 60% społeczeństwa. Obecnie nie jest on tak chętnie wybierany, ponieważ nie gwarantuje błyskawicznego przelewu, a ponadto banki stale zwiększają opłaty za realizację transakcji.

Płatność przelewem bankowym deklaruje 58% mężczyzn i tylko 38% kobiet. Mężczyźni kupują za większe sumy, dlatego wybór tej formy przelewu w wielu przypadkach jest zrozumiały. Kobiety cenią sobie czas operacji, dlatego wybierają tradycyjny przelew tylko wtedy, gdy nie zależy im na błyskawicznym otrzymaniu towaru / przesyłki / usługi.

Szybkie przelewy nowym liderem

Operatorzy szybkich przelewów online, czyli marki PayU, Dotpay, PayPal i Przelewy24 dzięki wielu kanałom płatności skradli serca konsumentów. Zapewniają maksymalny poziom zabezpieczeń i dotarcie gotówki do adresata w kilka sekund. 50% mężczyzn najbardziej sobie ceni tą formę zapłaty. W przypadku kobiet jest to o siedem punktów procentowych więcej.

Karty płatnicze na podium

42%* mężczyzn i 38% kobiet deklaruje płatność przy użyciu karty płatniczej. Ta forma finalizacji transakcji wyróżnia się bezpieczeństwem, ponieważ niektórzy operatorzy (przykładowo Visa Europe - chargeback) zwracają pieniądze na konto tym, którzy pomimo zakupu mobilnego nie otrzymali towaru lub usługi.

Paczka pobraniowa nadal popularna

Choć nie tak bardzo jak kiedyś, ale nadal popularna forma płatności. 22% mężczyzn korzysta z tej formy, przy 31% kobiet. Na przesyłkę pobraniową decydują się głównie Ci, którzy zamawiają produkty o wysokiej wartości ze szczególnym traktowaniem w czasie transportu. Zazwyczaj paczki są ubezpieczone, dzięki czemu konsument nie musi płacić za towar, jeśli dotarł do niego uszkodzony.

Cenimy sobie szybkość


Konsumenci cenią sobie szybkość i bezpieczeństwo transakcji, dlatego częściej od przelewów tradycyjnych wybierają usługi Pay By Link. Operatorzy szybkich płatności online oferują kilkadziesiąt (w przypadku Dotpay mowa o 140) kanałów płatności oraz możliwość finalizowania zakupów z poziomu urządzeń mobilnych. Tradycyjna bankowość nie daje takich możliwości, a czas dotarcia przelewu zależy od rodzaju banku i konkretnych okresów w trakcie trwania miesiąca (dzień masowych wypłat, dzień wpłat do ZUS sprawia, że przelewy docierają później). Polacy wybrali usługi Pay By Link i od rozwoju operatorów zależy, czy będą im ufać w przyszłości.

 

* - Dane pochodzą z magazynu MShopper 8/2015

 

Kategorie: Rynek płatności,